Talousraportti
sisälsi huonojen uutisten lisäksi sellaisen ihmeen, että
henkilöstökustannukset eivät ole nousseet. Se on merkittävä enne. Tosin
verotulojen ongelmia on sen verran, että ensi vuoden budjetin tekemine on
riittävän työlästä. Neljä miljoonan on näköpiirissä oleva aukko, jonka umpeen kuromisessa
on Kallun Grillillä hommia.
Pirttiluoto –
Karjaluoto kaava etenee. Sosialidemokraatit ovat olleet epäileväisiä mereen
rakentamiseen. Kaava ei ole tältä osin muuttunut ja siksi johdonmukaisesti
Hannu Aalto Sirpa Hagsbergin kannattamana ehdotti asian
Joukkoliikenteen
kehittäminen on käynnissä ja kysymys
vyöhykkeistä on avoinna ja tässä on pientä köydenvetoa. Näyttäisi kuitenkin
siltä, että nykyinen 5.50 €
kertalippu laskisi kertalippu 3 € ja
kakkosvyöhykkeellä 4.20 €. Naantalille järjestely maksaa 52.000 euroa
enemmän kuin nykyinen, eli hinnan lakulle tulee kohtuullinen hinta.
Kaikki linjat on kilpailutettava. Suurin linja 110 linja, jossa joka toinen
linja jatkaa Kaarinaan ja Lietoon. Velkuakin saa nyt oman yhteyden
koululaiskuljetuksia varten. Palveluliikenteen autot tulisi ottaa kilpailuun
mukaan. Menojen jakamisperusteet: Saaristonliikenne on kokonaan Naantalin
kontolla. Ulkopuoliset käyttäjät maksavat nousukorvauksen, joka 1,6 €/kerta. Miten
Turku tulee suhtautumaan asiaan lopullisesti, selviää myöhemmin.