Oheinen kuva kuva pani miettimään, miksi Fölipyöriä ei ole Naantalissa.
Naantali on tai aianakin oli tunnetusti Turun matkailuvaltti. Sitä mieltä oli varmaankin pyörälle KUVAN Naantaliin tullut fillaristi. Edestakainen matka voi olla liian korkea kynnys, joten yhteen suuntaan ajaminen pitäis mahdollistaa, jos Naantalin pääsäkin olisi pyöräparkkeja.
NAANTALIN MATKAILU JA KAUPUNKI VOISIVAT AKTIOVITUA JA RYHTYÄ TOIMEEN HETI HEINÄKUUSSA.
Soutaminen kannattaa aina
Kaupunkisoutuvene tuo meren lähemmäksi ihmisiä, otsikoi
Hesari 30.6. 2018 pääkirjoituksena ja kertoo, että KAUPUNKIPYÖRÄT ovat olleet
menestys. Pyöriä on yli 2 500, ja käyttäjiksi on Helsingissä ja Espoossa
rekisteröitynyt jo yli 40 000 pyöräilijää.
Soutuveneiden tarkoitus on houkutella erityisesti
lapsiperheitä Rantaraitin varrelle tutustumaan Espoon saaristoon – retkelle,
ongelle, kuntoilemaan. Pelastusliivit kuuluvat varustukseen.Rantaraitti on Espoon merenrantaa mukaileva yli 40
kilometrin ulkoilu- ja virkistysreitti. Veneet ovat Rantaraitin tarjonnassa
tervetullut lisä, jonka avulla ihmiset pääsevät helposti nauttimaan luonnosta
ja maisemasta.Kaupunkisoutuvene tuo meren lähemmäksi ihmisiä –
Helsinginkin kannattaisi ottaa ideasta koppi.
Naantalinkin pitäisi tehdä samoin, Meillä on hieno rantaraitti Vanhankaupungin
rannasta Taimon lahteen ja erityisenä lisänä KAILO.
Soutaminen on hyvää kuntoilua ja kaupungilla on lähisaari
Hiippa ja seurakunnalla Jakoluoto. Kauempana on Väski, joka on osittain Muumimaailman käytössä ja kovalle
kuntoilijalle Ryöväri. Naantalin venesatamasta voi tehdä sellaisen
kauniin karikierroksen: Krapinnokasta aloittaen, Lappalaisten ranta ohittaen ja Ukko
Pekan siltojen alta Raumakari kiertäen, Ristikari sivuuttaen (ei saa soutaa Kultarannan
puolelta), Kaura karien ympäri, Kailo kiertäen ja takaisin Kailon johtavan sillan alta takaisin. Mielenkiintoisia maisemakokonaisuuksia joutsenen
näkövinkkelistä tunnissa tai kahdessa.