25 vuotta mainosalalla työskennellyt markkinointiviestintätoimisto N2:n toimitusjohtaja Alex Niemisen mielestä kuntavaalien kampanjointi ei ollut millään puolueella erityisen säväyttävää.
”Hieman oli välivuoden maku.”
Strategiseksi onnistumiseksi Nieminen nostaa kokoomuksen kampanjan, koska sitä ei rakennettu ”värittömän ja hajuttoman” puheenjohtaja Petteri Orpon varaan, vaan tv-mainoksissa näkyvämmin esillä olivat puolueen muut ehdokkaat. KL 15.6.2021
Kun sitten tullaan paikallisiin olosuhteisiin niin tilanne vielä kärjistyy.,
Lukemia ei ole tiedossa, mutta silmämääräisesti Kokoomuksen yksittäisten ehdokkaiden Forsblom, Lindström, Saksi kampanjat olivat moninkertaiset muihin verrattuna; vain Ps+Kd Junnila & Björkskog yrittivät jotain vastaiskua, muut ovat olleet statisteja.
Kun äänestysprosentti jäi alhaiseksi, niin Kokoomuksen voiton varmistus oli reklaamin ja asioita seuraamattomien hyvin toimeentulevien yhdistelmä.
Mutta tämäkin on demokratiaa.