Eilinen uutinen oli, että Cargotec sai myytyä MacGregori nimisen lastinkäsittelydivisioonansa 480 miljoonalla.
MacGregori oli alansa suurin ja Navire aikoinaan kakkonen.
Rallu Sjöström möi sen osan Pakka Herlinille 1980 luvun alussa yhden (1) MFIM hinnalla, jota eivät Luonnonmaan telakan hankkineet suuret laivan rakentajat Wärtsilä, Rauma Repola ja Valmet hävittäisi lastinkäsittelyteknologiaa.
Lastinkäsittelytoimiala kehittyi ja vuorikymmen siten se oli Cargotecin kannattavinta osaa.
Miten pääomasijoittaja firmaa kehittää – toivotaan parasta ja sitäkin, että joitakin tehtäviä vielä jäisi Kaarinaan.
Tekniikka & Talous lehdestä kuvakaappaus alla.
Omissa muistoissani tein uutisenaikoihin ensi visiitin tehtaalle lukioaikana fysiikan kerhon vetäjän Mauno Kesäläisen johdolla.
Sittemmin olin rakennuttamassa sinne Naviren kiinteistöpäällikkönä lisähallitilaa 1970-luvun puolenvälin aikoihin. Nyt tiloissa tehdään hyttielementtejä, Kolme yllä mainittua suurta telakka ei ole ja Naviren rakennuttamalla telakalla toimivat Turun Korjaustelakka on virolaisomistuksessa.